mandag, desember 19, 2005

2005

Eg har eit temmeleg ambivalent forhold til jula. Men nyttår likar eg! Og oppsummeringar og lister og slikt! Det siste kanskje meir som eit elsk-hat-forhold, men likevel.

Her kjem årets oppsummering, fritt og freidig stolen av flinke Mari på Kongsgård:

1. Hva gjorde du i 2005 som du aldri har gjort før?
Bestemte meg for å gjera det eg ville, ikkje det eg burde. Mao: frilans, ikkje glansa papir, og India, ikkje forlag. Og det føles så BRA!

2. Holdt du nyttårsforesettene dine? Og vil du lage nye?
Tradisjonen tru hadde eg vel helst nyttårsønske, ikkje forsett. Dei blei bare delvis oppfylte, utan at det er så farleg. Det eg ønsker meg mest av alt har eg jo allereie!

3. Ble noen som står deg nær mor eller far?
Ikkje nokon som står meg spesielt nær, nei. Men eg kan ikkje seia anna enn at eg registrerer at det ynglar rundt meg. Og at det nok klør litt hos meg også, etter ein sånn søt liten kopi.

4. Døde noen som sto deg nær?
Eit definisjonsspørsmål. Bestemor døydde i mai. Men nær? Veeel... kanskje om ho hadde prata med meg også etter den ikkje-kristelege komfen min, og ikkje avgrensa kommunikasjonen til traktatar i posten?

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?
Januar: Sverige (Stockholm)
Februar: Danmark (Køben)
Mars: Nederland (påska i Amsterdam og den Haag)
Mai: Belgia (pinsa i Brussel og Brucke), og Bornholm (DK, eg veit, men liksom ikkje heilt)
Juni: Italia (Rivieraen, intet mindre), og Monaco
Juli: Italia (forts.), Corsica (FRA, men ikkje heilt det heller), og fastlands-Frankrike (Paris, évidemment!)
Oktober: Ukraina (Kiev)
Desember: Tunisia (Sousse, Sahara, Tunis)

(Førstegongsbesøk i kursiv, noko som gir følgande kart:)



Medan dette var kartet mitt for eitt år sidan:



6. Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Eg har jo alt! Men om nokon har lyst å gi meg ein kremjobb frå sånn ca 1. april, så seier eg vel ikkje neitakk til det...

7. Hvilke datoer i 2005 vil du aldri glemme, og hvorfor?
Du fårkje meg til å ramsa opp datoar! Men solskinskafe i Amsterdam, midtsommar i Berlevåg, bilsoving på Corsica og solnedgang over Sahara er høgt på lista. Nesten like høgt som alle dei gode, varme, kvardagslege øyeblikka. Glimta.

8. Hva er det største du har oppnådd i år?
Usj. Guffent spørsmål. Har eg oppnådd så mykje, då? Og er det eigentleg det som er målet?
Men om det er tale om prisar og slikt kan eg jo dra fram to sider med hhv bronse og hederleg omtale på MBL-kåringa. Kjekt for meg, og aller mest kjekt for KA-folka.

9. Hva var din største nedtur?
Den der elendige glansa pressa! Eg er jo ein sånn som får til alt! Koffor ikkje dette..?

10. Har du vært syk eller skadet?
Nei, ikkje som eg huskar.

11. Hva var ditt beste kjøp?
Blitz til Nikke, dromedarskinnspuff (fin!) i Tunisia, allværs-/fjelljakke som lever opp til begge namna, Dumbo, supersykkel, billettar til alle turane eg har vore på, og billettar til turar eg skal på (India!).

12. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Alle som skin for meg når sola er vekke og verda grå - de veit kven de er. Takk, alle saman!

13. Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?
Oftast meg sjølv. For alt eg ikkje orkar, klarar, eller får til. For alt eg burde vera, men ikkje er.

14. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
Etablerte greier: husleige, mat og slikt. Og skatt, så klart, men det er vel ikkje akkurat mine pengar. Elles: reiser, reiser, reiser.

15. Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?
Allerbestaste kjærasten.

16. Hvilken sang vil alltid minne deg om 2005?
"The Blower´s Daughter" - Damien Rice
"You´re Beautiful" - James Blunt
"Babylon" - David Gray
"Sail Away" - David Gray

17. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du...
a. Gladere eller mer nedstemt? Akkurat idag: gladare. Året sett under eitt: som før, trur eg.
b. Tynnere eller tykkere? Tjukkare
c. Rikere eller fattigere? Rikare akkurat no, men det varar nok ikkje så lenge utan jobb...

18. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Åh! Mange ting! Lesing, bading, dansing, drikking, smaking, klemming, brevskriving, lytting, osv osv. Den som ikkje trong søvn... sukk! (Men i parantes merka må det vel seiast at eg er blitt ganske så flink til å gjera dei kjekke tinga først, og ikkje venta til etterpå)

19. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Alt det kjedelige. Oppvask og klesvask og husstell generelt. Jobbing, spesielt når det er sol ute, eller for mørkt til å vera på kontoret, eller for kaldt, eller for varmt. Ganske ofte, mao.

20. Hvordan vil du tilbringe julen?
Vil som i "kjem til", eller vil som i "har lyst til"? Eg skal heim til jærs og gjennomleva minst tre separate familiedrama i tillegg til litlejulafta og sjølve julafta. Men om eg har spesielt lyst? Nja, sjå det var eit anna spørsmål...

21. Ble du forelsket i 2005?
Ja, stadig vekk. Eit blikk, ei varm hand, ei god melding, ein fin tanke - så heldige me er, L!

22. Hvor mange one-night stands hadde du?
Ingen. Eg ville vore verdas dummaste om eg i det heile tatt vurderte det.

23. Hva var ditt favorittprogram på TV?
TV? Altså fjernsyn? Kringkasting? Framandord...

24. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Nei. Hatet mitt sit langt inne. Så langt at eg ikkje heilt veit om det finst.

25. Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Kafka on the Beach, Haruki Murakami

26. Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
David Gray

27. Hva ønsket du deg – og fikk?
Puff!

28. Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
Den perfekte jobben.

29. Hva var årets beste film?
Giganten

30. Hva gjorde du på bursdagen din?
Årets jubileum er enno ikkje inntruffe. Men i fjor pakka eg opp gåve frå L (som allereie var i Bergen då) om morgonen før eg gjekk på jobb i KA. Der fekk eg også uventa (og fin!) gåve, og jobba fint lite. Pakking, og om kvelden femrettars middag på Ylijali, med dei tre beste kvitvinane eg har smaka i heile mitt liv. Deretter sovekupe på nattoget til Jærs.
Den siste tingen blir lik også i år, minus sovekupeen. Men kva som skjer på dagen er enno litt i det blå. Men det blir i alle fall saman med L, i motsetnad til i fjor. Hurra!

31. Hvilken enkeltting har gjort året mye mer tilfredsstillende?
Sykkel med mangemange gir! Opp opp opp - heile vegen til jobb!

32. Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Stil? Kva då stil? Eg har vel ingen stil! Men eg øver meg på å gå i skjørt!

33. Hva har holdt deg i mental balanse?
Sola. Varmen av ein annan kropp. Pusterom utanfor kontoret. Venner som er der, og plukkar meg opp når eg ligg nede.

34. Hvilken kjendis likte du best?
Lika og lika. Av dei eg har intervjua sjølv akkurat i år, lika eg best Håkan Nesser og Åslaug Haga - viss ein kan rekna nokon av dei som "kjendisar", då.

35. Hva i politikken har opprørt deg mest?
Meir enn ein av fem stemmer på ein plasthårig dokkemann som ropar "billig bensin og sprit til landet!" - av akkurat dei årsakene! Uff. Spørsmålet er eigentleg for deprimerande til å ta seriøst.

36. Hvem savner du?
Mange. Alle dei gode folka frå Seattle, som no er spreidde over heile kloden. Venninna i nord, for tida med stor mage. Folka i Bergen, som burde vera lette å halda kontakten med men som ikkje alltid er det likevel. Sjelevennen med dama som trur eg skal stela han frå ho, den paranoide tullejenta.

37. Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
Det har vel strengt tatt vore eit år for konsolidering og styrking heller enn etablering og oppsøking. Men det er kimar til nye gode ting - du er med på den, Ingling?

38. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
Glansa papir er ikkje for alle!

39. En sangtekst som oppsummerer året
Tumble out of bed and stumble to the kitchen
Pour myself a cup of ambition
And yawn and stratch and try to come to life
Jump in the shower and the blood starts pumping
Out on the street the traffic starts jumping
With folks like me on the job from nine to five

Working nine to five what a way to make a living
Barely getting by it's all taking and no giving
They just use your mind and they never give you credit
It's enough to drive you crazy if you let it
Nine to five for service and devotion
You would think that I would deserve a fair promotion
Want to move ahead but the boss won't seem to let me
I swear sometimes that man is out to get me

(Dolly Parton: "Nine to Five")

Årskavalkade:
Gå i bloggeoversikten din og fin den første postingen i hver måned i 2005. Post den første setningen i hvert innlegg. Summen av disse utgjør din årskavalkade.

Januar - Juni: ... var der ingen blogg å henta sitat frå.
Juli: Oh, where did the blue skies go? / And why is it raining so?
August: Og kor gammal blei du? Eg blei bare 26, hurra!
September: Eg er heime frå jobben i dag.
Oktober: "If a man does not keep pace with his companions, / perhaps it is because he hears a different drummer"
November: Litt av det ein lærer på ei veke i Kiev:
Desember: Lever framleis i jobbebobla, så lite spanande å melda.

Representativt? Vel... desember er vel på sett og vis det... i og med at eg sjeldan har det heilt store å melda...

Hvem vil du utfordre?
Eg kjenner ikkje så mange i denne bloggeverda. Dei som kjenner seg kalla, kan jo ta opp tråden. Men du, Ingling, kan godt føla deg tagga! Om du vil, så klart. Dessutan ventar eg stadig på at du skal laga ein eigen blogg, Therese!

1 kommentar:

Ingvild sa...

Jeg føler meg tagget! Og ja, definitivt spirer til gode ting *Smiler lettere rørt over å være på liste*. Gleder meg til i kveld!