fredag, september 02, 2005

Heimekontor

Eg er heime frå jobben i dag. Maila sjefen og sa at eg følte meg litt småpjusk*, og heller ville sitta heime og skriva enn å ta meg gjennom det tette, kalde regnet bare for å sitta på kontoret. "Helt greit", sa ho.

Så no sit eg her. Har ete frokost saman med L, og sendt han på jobb med matpakke eg smurte for han. "Så hyggelig at du skal være hjemme", sa han, og assosiasjonane mine gjekk sjølvsagt rett til 50-talet. Angra nesten på at eg ikkje tok skjørt i dag også, så kunne eg hatt dèt, klogger og forkle - komplett og autentisk husmoruniform! Hårrullar slepp eg heldigvis.

*Okei då, eg innrømmer at det kanskje var i viljen eg var aller mest pjusk... Men så lenge eg skriv det eg skal og leverer i tide - spelar det eigentleg noka rolle? Tenkte ikkje det, nei!

1 kommentar:

Anonym sa...

Herlig bilde! Er imponert over den andre comment'en - Dave, som tydeligvis behersker norsk så bra! :) Jeg tok tidlig helg i dag og dro med meg en del jobb hjem til å gjøre i helga i stedet for... Hadde plutselig akutt behov for å gå fra jobben før 17 for én gangs skyld (første gang denne uka, har hatt 8-17 dager hele veien). GOD HELG!