onsdag, januar 25, 2006

Mumbai!

Det er travle dagar i India. Saa mykje aa sjaa og saa lita tid!

Akkurat no er eg i Aurangabad, eit par timar inn i landet fraa Mumbai (alias Bombay), og har planar om aa sjaa nokre heilt spesielle tempel-"holer" i fjellet i morgon og ettermiddag foer eg set meg paa toget nordover i overmorgon kveld.

Men foer det har eg vore i Mumbai! Og hatt det heilt topp! For ein straalande by! Instant forelsking fraa mi side, og eg trur ho blei gjengjeldt. Ikkje alle byar er slik, at ein kjenner seg heime med det same. Det blir litt som forskjellen paa Bergen og Trondheim for min del: forstnemnte lika eg fraa forste stund, daa ho som gjorde at eg ville studera der og eg gjekk av bussen for aa leita etter hybel, medan eg framleis har problem med aa forstaa kva det er som liksom er saa bra med sistnemnte. Eg innser jo at folk likar Trondheim, og har ingenting i mot byen som saadan. Det er bare det at Bergen er mi greie.

Men altsaa. Mumbai, alias Bombay. Paa mange maatar liknar byen litt paa London. Svaere, monumentale bygg i britisk victoriansk kolonistil, haugevis av heilt identiske svarte og gule drosjar (minst annankvar bil i byen), toetasjes bussar, og masse folk overalt. Men der folka i London ofte er travle, og sure, og graa, er folka i Mumbai avslappa, og blide, og fargerike saa det held. Smilar og nikkar, og ler til deg fordi du er ein rar kviting. Til deg, altsaa, i staden for av deg. Trur eg, i alle fall...

Og fargane! Dei finaste sariane seglar avgarde opp og ned gatene, marknadane bugnar av tekstilar, og gull og glitter, og frukt og gronsaker eg aldri foer har sett, vakkert stabla med kjopmannen midt i haugen. Vil du kjopa eit par meter kopartraad, Madame? Eller kanskje eit geitehovud, komplett med hjerne og blod? Ikkje? Neivel - daa poserer me gjerne paa eit foto i staden, me!

Etter nokre sansebombanderande timar paa marknadane, er maidanen, den store opne grassletta midt i byen plassen aa henga medan ein ser eit par slag cricket, eller bare sit i skuggen og drikk ein kopp soet, melkete kardemommeblanda te kjoept av den omfartande chai-wallahen.

Fraa parkreglane:
5) No cattle, horses, goats, stray dogs etc are allowed in the maidan.
8) Anti-social activities are strictly prohibited.
18) Users of the maidan do so at their own risk.

Thihi!

Eg skal definitivt tilbake til Mumbai. Har fly heim derfraa den 13. mars, saa kjem til aa legga inn ei lita veke eller saa foer den tid.

No er det derimot innlandet som gjeld. Har vore nokre dagar i Nasik, ein av hinduane sine heilage byar fordi ei heilag elv renn gjennom byen. Her vaskar dei vekk synder saa det staar etter. Fraa huden, og haaret, og kleda, og tallerkane, og sjolvsagt kyrne. Etterpaa kan det graabrune vatnet med fordel drikkast, for endaa betre indre effekt. Den skal ha sterk mage som vil oppnaa frelse paa hinduvis!

Neste stopp paa ferda, i morgon, blir Ellora. Buddhistiske, hinduistiske og jainistiske munkar har gjennom hundrevis av aar (trur arkeologane) grave seg ned- og innover i fjellet, og laga tempel med intrikate steinskulpturar av Shiva og Buddha og gjengen i full utfalding. Templa er paa World Heritage-lista til UNESCO, og visstnok fantastiske.

Dessverre, eller heldigvis(?), er morgondagen ogsaa ein fridag i India. Det betyr anten at ting er stengt og bussane ikkje gaar likevel, eller at dei gjer det, og heile India er paa tur. Mor, far, mors to sostre og deira til saman aatte barn, svigermor og svigerfar og bestemor og nanny - med picnicspann og mobiltelefonar med bollywoodringetonar paa full guffe saann for underhaldningas skuld. I ko. Saman med meg. Puh. Det kan bli ein dag i ko, trur eg. Men sikkert bra likevel.

Diggar dette landet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Veldig kjekt å lese! For et herlig land! Det eneste lure var å reise. Tenk at du kunne vært her i slaps og hvor en bare blir forkjøla fordi temperaturen svinger slik. jeg er utenom det forbøyd med livet, jobben og den varme kjæresten min. Og i helga skal jeg gå på ski i Valdres sammen med 50 14-åringer. kjekt! klem, e

Ingvild sa...

Åååå, jeg angrer på at jeg ikke satt i ryggsekklommen din sånn som jeg skulle! Du beskriver så godt at jeg nesten, nesten føler at jeg er der - hvis det bare ikke hadde vært for snøen utenfor vinduet og den litt kalde trekken på kontoret ;-) Sluker alle mailer og bloggposter, så skriv i vei!!! Og nyt, nyt. Jeg tror jeg må gå og kjøpe en chai bare for å få litt riktig feeling - selv om den for min del gir minner om Tanzania :)