torsdag, januar 12, 2006

61 timar til avreise, og eg må rekka:

Jobb:
* brosjyre+flyertekst, helse utkast til gjennomlesing tors. ettermiddag
* utskrift intervju helse sendt 00.45 natt til fredag
* utskrift intervju geografi sendt 04.15 natt til fredag
* utskrift intervju samfunn ferdig finpuss fredag ettermiddag
* brosjyretekst samfunn (eg MÅ få andre til å gjera dette!)
* brosjyretekst geografi (ditto...)
* bildetekstar tunisia ferdig 05.45 fredag morgon
* faktadel tunisia ferdig 06.15 fredag morgon
* brenna cd tunisia unnagjort 06.30 fredag
* innom gamlejobben for levering pengeinnkreving fredag føremiddag

India:
* kopi alle viktige dokument snille kjærasten ordnar opp!
* skaffa lommekniv
* pakka!

Diverse:
* Pusta inn
* .. og ut
* ... og iiinn.
* .... og uuut...
* sova litt kanskje? må visst dessverre utgå...

(H.J.E.L.P!!)

6 kommentarer:

Anonym sa...

La meg bare si: Lykke til!

Jeg har nettopp ydmyka meg selv maksimalt ved å ringe min avdelingsleder og si at jeg kommer for seint på jobben, men at jeg er veldig på vei. Hans reaksjon: "Jaa? Men skolen starter ikke før om 12 timer, Holm?" Jeg sovna i senga før middag, og trodde tydeligvis jeg hadde sovet rundt. Da jeg så klokka var 8:06 på nattbordet, trodde jeg det var morgen, og kasta meg over telefonen for å annonsere min forsentkomming. O ydmykelse. Død over pliktoppfyllelsen...

Ingvild sa...

Høres heseblesende ut! Men min erfaring med deg, frøken -lin, er at du får til utrolig mye rart på utrolig liten tid. Så jeg tror det går bra, jeg. Og så venter eventyret.... Pust!

-lin sa...

Therese: Oj. Ooooj. Ups. Eg føler med deg. Veldig.

Den gode nyheiten i denne samanhengen er kanskje at du etter bare eit par timar følte deg like utkvilt som etter ei heil natt? Eh... eller noko.

Har du forresten vurdert å kjøra 24-timarssyklus på vekkarklokka di?

Eg fører uansett faren for gjentaking opp på lista mi:

Fordelar med å vera frilansar:
* eg har ingen sjef å ringa til kl åtte om kvelden og dermed avsløra at eg sovna på sofaen
* eg et kva eg vil, når eg vil

Ulemper med å vera frilansar:
* "fri" er feil forstaving. 16-timarsarbeidar er eit betre ord.
* det er eigentleg betre å sova om natta enn å eta akkurat kva eg vil...

-lin sa...

Ingling Du er ikkje den einaste som pratar om eventyr for tida. Men heilt ærleg, så er eg så nedsylta i plikt akkurat no, at eg faktisk ikkje klarer å sjå det perspektivet. Det er like før eg tenker at det hadde vore mykje meir behageleg om eg ikkje skulle reisa vekk...

Uff. Ber over med meg. Eg kjem sterkare og gladare tilbake. Eg lovar.

Mvh, trøttelin

Ingvild sa...

Det er en veldig vanlig følelse å ha før En Stor Reise. Ikke at det hjelper at jeg sier det, men jeg sier det nå likevel. Er klok dame som har levd lenge i landet og andre land nemlig ;-)

Må si jeg har litt dårlig samvittighet over å ha belagt så mye av tiden din i går. Men så tar jeg meg i det og tenker "NEI!Den jenten trengte vin og avslapping!" Du hadde godt av det, så.

Jeg lover deg, alt blir bra. Når du har kommet frem og vært der en stund. Frem til det blir det hektisk og følelsesladet. Sånn er det bare. Men jeg har fortsatt lyst til å sitte i den ene sidelommen på sekken din.... Jeg tar ikke såååå stor plass!

Anonym sa...

Uthvilt, nei? På ingen måte... Følte meg helt i tåkeheimen! Og ja, har vurdert 24-timers-greie på klokke-cdspilleren, har bare ikke kommet forbi side 2 i bruksanvisningen enda.

Og angående jobbing: Det er utrolig kjipt å ha så mye å gjøre at en ikke vet hvor en skal starte en gang! Er klipp & lim-metoden mulig å iverksette her? Og, du vet: Det er ikke d e t t e du får Pulitzer-prisen får, så så lenge det funker, så kanskje du kan fire litt på perfeksjonist-krava? De elsker deg jo allerede! :) Og for all del - ikke glem å puste og drikke te. Sender engler.

(Er forøvrig nå manisk redd for å faktisk forsove meg i morra... Hvor pinlig er det ikke å DA ringe og si at jeg har forsovet meg?!)