onsdag, januar 04, 2006

Itte bærre lækkert

Det eg ønska:
Enkle, arbeidslause surredagar. Tid til meg og mitt, bare ispedd roleg kosejobbing for bladet og forlaget. Butikkrundar og kafebesøk med alle eg kjenner, gjennomtenkt pakking av indiasekk.

Det eg fekk:
Møte med forlaget idag - for anledninga fullt av stressa forlagsfolk frå helvete.

"Vi vil gjerne at du skal gjøre dette. Og dette. Og dette lille biprosjektet her, så klart. Før du reiser bort snarsnart, så klart. Og mens du er borte - hvorfor drar du egentlig bort og gjør alt så vanskelig for oss? - kan du jo ha med deg dette, og dette, og dette på turen, så er du mer på hugget når du kommer tilbake til oss. Har du et par andre prosjekter du må fullføre før avreise også, sier du? Jasså - jo, men de går sikkert an å gjøre unna i helgene, ikke sant? Vi tar et nytt møte fredag, og da er det opp til deg å presentere hva du har kommet frem til så langt. Okei? Okei!"

Gulp.

Hjelp!

Egforstårikkjeheiltkvadetvarmeiningaegskullegjera! Utruleg abstakte beskjedar - det einaste eg forstår, er at det visst er min jobb å laga deira flyktige tankar og visjonar om til ein flashpresentasjon - noko handfast og "lekkert" (ja, dei bruka det ordet!) til bruk på kurs og internett og gudane veit.

Urgh. Typisk. Mindre enn ei veke inn i det nye året, og eg har allereie brote det første punktet på skal-lista mi.

2 kommentarer:

Ingvild sa...

Herregud! For noen rotehoder!!! Argh! La oss drikke vin på tirsdag og skjelle dem ut! Jeg tar med! Men du, du fikser det vet du. Det er det du gjør. Og så drar du til INDIA! Jippi!

Anonym sa...

Kan jeg bare få si at folk som forventer at håndfaste og lekre flashpresentasjoner til bruk på kurs skal selge bøkene deres, burde stikke handa i jorda, eller inn i klasserommet og innse at det lærerne vil ha på kurs IKKE er lekre flashpresentasjoner (vi har sett dem før... vi lager dem til og med hvis vi får tid - og hvis jeg må sitte og se én power-point presentasjon til der teksten svever inn og opp og ned og "feider" bort og gjør bruk av all slags fager teknikk ... blææææh!), men opplegg som funker og som vi kan kopiere opp og bruke i klasserommet. Takk. Og så vil vi gjerne ha gratis bøker, gratis sjokolade og nettsteder som funker og som vi kan hente info fra. Ikke det at dette hjelper deg i den nå-sikkert-mere-enn-nødvendig-stressa-hverdagen, altså... :) Dette blir vel som klassikeren fra universitetseksamenene: "Jeg forstår oppgaven slik at... og velger derfor å ..." You go girl!