mandag, november 20, 2006

Klisjeorama

Eg sit her, på jobb, ein mørkgrå kjipismandag, då følgande praktstykke av ein song (av Boyzone, ja!) heilt uventa dukkar opp og festar seg fremst i hjernebarken. På repeat:

"I'm sorry"
It’s all that you can say
Years gone by and still
Words don’t come easily
Like "sorry" "forgive me,"
Is all that you can say
Years gone by and still
Words don’t come easily
Like "forgive me"
Forgive me..

But you can say, baby
Baby can I hold you tonight?
Baby, if I told you the right words
Oooh, at the right time
You’ll be mine

"Baby Can I Hold You Tonight" av og med Boyzone

Og eg bare lurar på noko:
Heilt ærleg, på ein skala frå 1 til 10 - kor alvorleg er det fatt med meg?

12?

Uff. Det var det eg mistenkte. Ikkje bare kan eg teksten - eg veit ikkje eigong kva eg har å vera så frykteleg sorry for.

Utanom songen, kanskje?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg vil gjerne påpeke at det var Tracy Chapman som lagde denne sangen, før Boyzone kom og sukkerstrødde den. I hennes versjon er den sår, følsom og vakker. Og ikke spor flau å ha i hodet! Hvorfor den er der uten at du er spesielt sorry? Se, det vet jeg ikke :-)

-lin sa...

Aaaah!
Redda av gongongen!

Eg lurte litt på kor den der litt såre tvisten kom frå, ser du, men kom ikkje på Tracy.

Puh!

Eg lurar framleis på kva eg liksom er så lei for, men kan i alle fall pusta ut når det gjeld musikk-kred. Det er som kjent veldig viktig for meg.

Anonym sa...

Ja, jeg syntes nesten jeg måtte redde kreden din :-) Image is.. everything. Jeg synes ofte sanger setter seg på hjernen uten at de nødvendigvis relaterer seg til hva som ellers skjer oppi der, forresten. Gjerne litt mer irriterende sanger enn som så - jeg hadde "Hips don't lie" på hjernen i ukevis, og nei, var ikke spesielt opptatt av lygende hofter...

-lin sa...

Hehe.

Como se llama, bonita, mi casa, su casa?

Oh baby when you talk like that
You make a woman go mad


- Kva heiter du, vakre? Mitt hus? Ditt hus?

Jo jøss, det er jo bare SÅ velartikulert at det eigentleg er umogleg å falla for. Ingen tvil, Shakira! Når du snakkar på den måten, liksom...

Anonym sa...

Ja jøss da, "my place or yours" er jo så mye fiiiinere på spansk! Faller pladask jeg da, altså... Skal ikke mere til. Hoho. Sjøl har jeg "Only a fool" på hjernen, men det er muligens ikke helt tilfeldig... Jaja, en får ikke tenke for mye...

-lin sa...

Hm... nei akkurat der torar eg ikkje å gå...

Anonym sa...

Glad ingling allerede hadde retta opp kred'en med Chapman-forklaringa - det var egentlig det jeg skulle kommentere. Personlig har jeg sittet og lagd prøve til 2 klasser i ettermiddag med "Herre Gud ditt dyre navn og ære" på hjernen. Ikke bare det, jeg har sittet med andrestemmen på hjernen, faktisk. "og alle sjele, de trette trelle, alt som har mæle" og så videre. Antar jeg befinner meg laaaangt utpå den gyngende isen. Arbeidsdager på mer enn 10 timer gjør det der med meg.

Anonym sa...

Jeg hadde ikke før skrevet forrige innlegg og blitt kvitt salma, før en ny sang dukka opp i mitt indre ipod-system. Da jeg ikke trodde det kunne bli verre kom nemlig Rosenborg-sangen fra cupfinalen i 88 eller deromkring svirrende fra ingensteds og begynte å plage mitt indre. I håp om å få den ut av systemet ved å sende den videre skal jeg nå sitere refrenget. Hvis dere ikke orker lese videre, har jeg full forståelse for det:

"Da blir det fæst på Ullevåll
massemål og rock'n'roll
Rosenborg har full kontroll
for vi skal vijnn på Ullevåll"

Til orientering har jeg aldri vært Rosenborgtilhenger, ei heller særlig fan av Mini Jacobsen som vokalist. NÅ blir det vel ikke verre.

Anonym sa...

Jeg tror du slo oss begge der, -th :-)! Ånei, nå kom salmen snikende i mitt hode også...

-lin sa...

Eg er VELDIG glad for at eg ikkje kan melodien til den der minisongen! Og NEI, eg har INGEN planar om å læra han heller.

For øvrig kan eg melda at eg gjekk rett heim i går og høyrte på Tracy. Puh og puh igjen! Bra stemme på den dama :o)