fredag, desember 08, 2006

Underklasse

Dagbladet på nett køyrte nettopp ein artikkel om "den nye overklassen". Lite nytt for alle som har høyrt om Bourdieu frå før, men festlig lesnad likevel. No har eg teke testen, med følgande resultat:

Du tilhører definitivt ikke kultureliten, gratulerer! Du er antakelig ekte og jordnær, og kan delta i så mye organisasjonsarbeid du bare vil uten å bli mistenkt for å mele din egen kake og holde proletariatet nede.
67% har landet på denne bedømmelsen.

Eg er nesten litt skuffa. Eg, som jobbar i en kulturredaksjon og allslags!

Så no lurar eg sjølvsagt på kva klasse lesarane mine tilhøyrer? Finst det nokon overklassingar der ute?

6 kommentarer:

Ingvild sa...

Mitt resultat: En fot i begge leire er aldri dumt. Du kan like gjerne digge «Rompa mi» som «Nøtteknekkeren», og går på Smuget og Kunstnernes Hus med samme eleganse. Hvis du ikke blir for full da.

Vet ikke helt hva jeg skal synes om det... Hverken eller, liksom? Hmm...

Ingvild sa...

For ordens skyld; jeg liker IKKE "Rompa mi", jeg har aldri sett "Nøtteknekkeren", men tror jeg ville elske den, og jeg har vært på Smuget en eneste gang... Men fint å ikke være snobb!

alliene sa...

Det gikk med meg som med Ingling - se bloggen min...

Jeg liker heller ikke Rompa mi, men Nøtteknekker'n er nydelig!

elisabeth sa...

Jeg fikk det samme som Ingling og Alliene! Vi er tydeligvis en vanlig bunch. Og nei, jeg liker ikke DDE... Men - hvem i alle dager mottar støtte fra Fritt Ord! Komisk test.

Ane sa...

Her ble det også en fot i begge leire. Noe annet ville også overrasket meg. En annen overraskelse var jo at testen for det meste handlet om forfedre...

-lin sa...

Hm.
Eg er visst sørgeleg aleine som representant for grasrota her. Ikkje noko mjøl i mi kake!

Einig med handbag: det var då voldsomt så viktig det var med det som skjedde før 1930 i denne testen!

Og er det no eg skal nemna at min kjære sambuar er med og gir ut eit tidsskrift som faktisk mottek støtte frå Fritt ord, Elisabeth? ;o)

Han fekk for øvrig same resultat som alle dykk: ein fot i kvar leir. Flaks for meg han snobba nedover! :o)