onsdag, april 09, 2008

Songquiz del 2

Ok, sidan eg er verdas mest generøse, og dermed forstår at det føltes urettferdig at forrige konkurranse kom utan at alle to som pleier lesa denne bloggen var til stades, har eg bestemt meg for å legga til to nye spørsmål.

Blir det ingling som vinn igjen, er ho den ubestridne musikkguruen, vinn nokon andre (that's your cue, th-!), kan tittelen delast.

1) Kva song er dette og kven syng?


2) Og dette?

Som sist kan ein klikka på bilda for å få dei større.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Nei, men dette var da vanskeligere? Jeg gjetter at den første er den derre "Been around the world and I-I-I, I can't find my baby"... og jeg husker ikke på stedet hvil hvem som synger den! Men den andre...? Noe med regn og getting stoned - jeg gjetter på Bob Dylan's Getting Stoned eller Rainy Day Women eller hva det er den heter - den med linja "Everybody must get stoned" gjentatt - men jeg må innrømme at jeg ikke heeeelt skjønte diagrammet i så fall! :) Sånn, det er mitt bidrag. Og mens jeg har sittet og tastet dette, har vel Ingling allerede vunnet konkurransen? ;)

Ingvild sa...

Niks, th-! Jeg strevde med det i forrige uke før du kom på banen, og klarte bare den første jeg også - uten å huske artist... Så vi er like langt. Dylan på den andre altså? Ja, kanskje det... Jeg fant ikke ut av den. For vanskelig, -lin!

Anonym sa...

Navnet Lisa Stanfield eller noe liknende datt ned i huet mitt her forleden som svar på artisten i oppgave 1, forresten! Slenger det med, siden oppgavegiveren tydeligvis nyter late dager på Jæren, unna pc... og siden konkurransen derfor fortsatt må regnes for i gang.

-lin sa...

Nei, eg er for lengst tilbake i byen, men har ikkje sagt noko sidan ingen av dykk har framført eit poengtert (dvs presist!) svar på oppgåvene.

Mao: Nøyaktig tittel på songen og namnet til artisten, takk!

-strengelin

Ingvild sa...

Lisa Stansfield, tror jeg det er ja! Og sangen heter vel rett og slett "Been around the world"? Men jeg klarer fortsatt ikke den siste. Strengelin, hjelp!!!

Anonym sa...

Ok, da forsøker jeg med et mer oppdatert svar: Been around the world med Lisa Stansfield og Rainy Day Women #12 & 35 med Bob Dylan. Da jeg fant ut hele tittelen på sangen, falt diagrammet også litt mer på plass! Vinner jeg? Ja? Ja?

-lin sa...

Hm...
Du kom fram til rett svar til slutt, men det tok rimeleg lang tid, og eg mistenker at du googla for å finna det, noko ingling hadde fått forbod mot.

Så retten til å kalla seg musikkguru blir nok for stor premie, dessverre.

Men flinke var de, begge to! Og iherdige, ikkje minst... ;o)

Ingvild sa...

Haha, det vil si at jeg er regjerende guru fortsatt :D? Da var det da noe som kunne få opp humøret på denne teite dagen. Hurra

Anonym sa...

Googlet?! Hørte meg gjennom halve back-katalogen til Dylan er snarere sannheten, jeg kan om nødvendig framlegge ipod som bevis... menmen - jeg kommer sterkere tilbake i neste musikkquiz, hvis det blir noen. Hmf.

-lin sa...

Ok, det forandrar saka.
Om th- lovar på hell og ære at ho ikkje googla svara, trengs det ingen ipodbevis - ho er vinnaren!

Mao kan frk th- kalla seg musikkguru ut veka. Gratulera!

De er så flinke begge to, atte!

Så ikkje ver lei deg, ingling, sjølv om det har vore ein sånn dag i dag. Tap for th- er ikkje noko å skjemmast av - dama kan sikkert 10.000 songar utanat, ALLE versa!

Ingvild sa...

Oi! I bow to the superior musical guru th-! Så mange sanger kan jommen ikke jeg. Og å høre seg gjennom halve backkatalogen til Dylan viser sann dedikasjon. Jeg er imponert og tar tapet med all mulig fatning!

Anonym sa...

Jeg sjekka nettopp, og har faktisk noe sånt som 14 av albuma hans på ipoden - hvilket kanskje virker imponerende, men han har tross alt gitt ut over 50, tror jeg... Men yay! Musikkguru ut uka! En tittel jeg skal bære med ærefrykt og verdighet.

Dere har forresten sett det "Kan du teksten"-programmet på tv? Jeg blir like frustrert over det som over Beat for Beat når folk synger feil tekst. Tror det er dér min indre nerd ligger. Noen siterer filosofene, jeg kan sitere U2 og Madonna i nesten alle situasjoner.

Having said that, så tok det meg lang nok tid å finne ut av Dylan-bildet...!