tirsdag, mai 15, 2007

nattønske

Eg vil at nokon skal gripa inn. At dei, eller den, skal hjelpa meg. Ein skikkeleg gud frå maskinen, ein reddande engel, "det var visst bare ein draum". Eg vil vakna opp og oppdaga at det er ferdig. At eg er ferdig. At eg har skrive det eg skulle, og at det blei bra. Ikkje fantastisk, men greit nok. Ferdig, først og fremst. Klar til å leverast, før fristen. Så kunne eg gått heim no, og lagt meg. Ikkje site til halv seks om morgonen, som i går. Ikkje lurt på om det i det heile tatt kjem til å gå, å skriva dette i natt og det andre i morgon tidleg og i tillegg pakka for 17. mai-feiring vekke og kjøpa gåve til ho som fortener noko fint - før toget (ikkje 17.mai-, det andre) går. Ikkje lata som at joda, det er heilt ok dette, eg konsenterer meg jo så mykje betre om natta, når det ikkje er andre ting som forstyrrar. Ikkje vera så navla flink heile tida. Bare sova litt, som andre folk.

Men eg vil jo vera meg også.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Velkommen til flink-pike-klubben, en klubb for oss som av en eller annen grunn tror at vi gjennom multitasking, dobbeltarbeiding, søvnmangel, blind tro og beinhard innsats skal klare å rekke mye mer enn alle andre - og helst gjøre alle glade i prosessen. Undertegnede satt i dag på jobben i 6 timer etter at hun var ferdig med undervisning og rettet heldagsprøver hun har lovet å ha klar til mandag, tok så med seg oppgavene hjem for å rette dem i helga i stedet, dro deretter til besteforeldre med 17.mai-kake og tilbrakte 2 timer med farfar i drivhus/hage, mens han forklarte - i stor detalj - hvor alle plantene i hagen og drivhuset kom fra og hva de heter, før hun dro til foreldre med 17.mai-kake, hørte på mors bekymringer (berettigede) for tante i to timer, før hun kom hjem, akkurat i tide til å finne ut at det hun hadde tenkt å ha på seg i morgen ikke er vasket. Nå aner hun verken hva hun skal ha på seg i morgen eller hvor flagget og søttendemaisløyfa er, men hun har rukket å dobbeltbooke middagsplanene for morgendagen og skal møte opp minst tre ulike steder samtidig for å se borgertoget. En relativt vanlig dag, med andre ord.

Uansett - håper du kom i mål med det meste, at det blir en... interessant søttendemai i fagre omgivelser. :)

elisabeth sa...

du er tagga!