torsdag, februar 23, 2006

Den heilage byen

Er framleis i Varanasi. I dag har eg:

- statt opp 5 for a fa med meg morgonbona og meditasjonen langs elva.

- ete frukost bestaande av den forste kanelbolla eg har kome over pa dette kontinentet pa det politisk korrekte bakeriet som donerer all profitten til diverse veldedige foremal

- registrert at det framleis blir varmare og varmare for kvar dag som gar. Vinteren er tydelegvis over

- surra rundt og gatt meg fullstendig vill i dei smalsmale smaua i gamlebyen, blant kyr og geiter, gateungar og heilage menn

- blitt velsigna og lova "ei fruktbar framtid" av ein av dei sistnemnte (det er for ovrig eit gjennomgangstema her - mannen som las handflata mi, pluss ein annan "heilag" mann prata ogsa om barn, og lova meg snarleg suksess pa den fronten. Dei syns nok eg er for gammal til a vera barnlaus, og prover a roa "desperasjonen"...)

- sett bein og hovudskallar stikka ut av flammane der lika brenn ved breddene til Ganges, i eld som vart starta av Shiva sjolv for 3000 ar sidan, og som aldri slokker, ikkje eigong i den verste monsunen

- ... og eit heilt lite babylik som flaut forbi uti elva. Barn under 15 og ugifte kvinner far ikkje brennast slik at dei kan oppna instant nirvana - mange blir bare dumpa i staden...

- drukke sukkerkvalm chai medan eg sat og saag pa livet ved ein av dei andre ghat'ane (trapper til elva) - bading og being og messing og henging - som overalt i denne byen

- vore innom skreddaren og henta eit skjort eg bestilte i gaar

- kollapsa ein halvtime pa hotellrommet, sjolvsagt medan straumen, og dermed vifta, ikkje funka

- bytta til meg ei ny bok (A short history of everything) etter a ha lese ut A backward place og Are you experienced

- kjopt ei t-skjorte av ein kvalitet som kjem til a halda i ca ein vask men som eg desperat treng medan eg ventar pa at klesvaskefamilien skal bli ferdig med kleda mine. Seljaren ville ha 200 rupi (ca 30kr), eg fekk ho for 40 (ca 6kr), mest fordi eg ikkje gadd a bruka fleire minutt og svettedropar pa heile affaeren

- sete pa ein av ghatane og sakte forstatt at han der rare italienaren med dreads og slora blikk faktisk prover a be meg ut pa ein date

- takka nei, elles takk

- ete middag aleine - smaklaus gusjebrun saus med ubestemmelege klumpar eg antek var gronsaksbitar, ris og chapati (Varanasi er ikkje byen for gourmetar, akkurat...)

- kollapsa nok ein halvtime pa hotellet

- kome til internettplassen (med vifte, hurra!) og ramsa opp dette


Sliten no!

Morgondagens program er battur pa medan sola star opp, pluss meir dilling og dalling foer eg tek toget til Kolkata (tidlegare Calcutta) om kvelden. Hu hei hvor det gaar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Likte du Are you experienced? Jeg likte den nemlig ganske så bra da jeg leste den for ei god stund siden. Leser i øyeblikket ei bok som heter The Moth diaries, og er i øyeblikket litt usikker på om tittelen kanskje er noe av det beste med boka. Pleier å like dagbok-aktige bøker, men når det plutselig dukker opp vampyrer blir jeg litt i stuss.

Uansett. Døde babyer flytende i elv? Ikke sett. Kanelboller? Yum! Skal bake og fryse ned i morra. Fikk forresten fastelavensbolle hos mamma i dag (østlandstypen - gjærbakst med vaniljekrem inni og flytende melis oppå) - dobbeltnam. Chai! Kom over en pose da jeg rydda i kjøkkenskapet i dag og kom på at jeg har fått den i posten av venninne i USA for ei stund siden. Gleder meg allerede til morgendagens frokost, med Chai og krydder-brunost (som egentlig bare er brunost med kardemomme, men dog. Forandring fryder).

Jeg tror forresten, basert på dine beskrivelser av Ganges, at det er en dårlig ide å hoppe uti der. Innvendig og utvendig renselse, javel, men å svømme blant barnelik og rotter er en noe sær fritidsbeskjeftigelse.

Og sånn ellers er det egentlig veldig behagelig med vinterferie. Kan bli vant til dette her!

-lin sa...

Joda, Are you... var grei nok den, om ikkje akkurat stor litteratur. Boker ein treng ca to timar pa a lesa er sjeldan det ;o)

Fastelavn! Alt eg gar glipp av... Skal definitivt ha bollar som ein av dei forste tinga nar eg kjem heim - om eg sa ma baka dei sjolv! (Og det ma eg nok...)